|
SageTV Europe (Miscellaneous) SageTV and SageTV Recorder Users from other part of Eurpoe - This forum is for you to post about specific issues using SageTV software in Europe. |
|
Thread Tools | Search this Thread | Display Modes |
|
||||
|
||||
Danish - hjælp til kanaler.
I hope it is okey that write in danish here in the international user forums.
Jeg er kørt surt i at få lagt kanaler ind i sage TV og jeg har søgt og søgt her på foraet + andre div. fora. Jeg er stødt på flere forklaringer med regedit og xmltv. Men jeg må ærlig indrømme at jeg ikke er særlig stærk på de punkter. Bevares, hvis det er skåret ud i pap så har jeg intet problem med at udføre ting i regedit osv. men det er tand for teknisk for min smag. Når jeg tilmelder kortet i sage TV både via cable og tuner så finder jeg flere kanaler spredt op gennem numrene og længere kommer jeg ik. Jeg har et Hauppauge pvr 250 og det er tilsluttet via antenne kabel og jeg har tdc kabel tv og det hele kører perfekt i wintv2000 .. jeg har enda stået i radiobutik og har samtidig leveret og indstillet over 1000 tv så jeg sidder her og føler mig lidt pinlig over ikke at kunne få tv kanaler på hæhæ. Det er ikke særligt vigtigt for mig at få de funktioner xmltv tilbyder men det ville da være en bonus. Først og fremmest skal kanalerne på plads og de skal i korrekt rækkefølge og gerne navngives ( hvis det kan lade sig gøre uden xmltv ). En lille guide eller gode links til selvhjælp .. anything. Hvis de ikke kan lide at man skriver på dansk så kan de sgu lære at oprette et nordisk sub forum, så havde alle mine spørgsmål måske været besvaret på forhånd derinde uden at man skulle tyde lange forklaringer på hvordan de får det til at virke i usa og canada osv PS: Kører stadig v 1.4 da jeg ikke vil rode mig ud i beta før jeg kan disse ting Last edited by Thunderstokke; 02-15-2004 at 09:34 PM. |
|
|||
|
|||
Reply to Thunderstokke (in danish)
Hej Thunderstokke. Fortvivl ikke Jeg skal forsøge at strikke en lille vejledning sammen til dig i løbet af dagen. Den kunne jeg evt. PM'e til dig. /Bisbjerg
|
||||
|
||||
Tak skal du have.
Jeg kan ikke beskrive det bedre end den smiley der banker hovedet mod en mur hehe |
|
|||
|
|||
Hej Bisbjerg
Vil du ikke også ligge en vejledning her på forumet? Jeg har nemlig også store problemer med at få kanalerne frem, og det lyder til at være et generelt problem. På forhånd tak /Steen |
|
|||
|
|||
Hej Steen
Jeg skal forsøge at lave en lille vejledning i løbet af næste uge. jeg beklager at det ikke kan blive lige med det samme, men jeg er lidt opsat rent arbejdsmæssigt i denne periode. /Bisbjerg
|
|||
|
|||
Hey Bisbjerg
Jeg får mit PVR 350 kort i morgen, så jeg vil lige høre om du har fået lavet en vejledning... ? /aGeS |
|
||||
|
||||
Forsøg på en Guide:
Hejsa
Jeg har prøvet at stykke noget guide ( stort set cut & paste af Bispbjergs forklaring .. ikke mine ord ) sammen efter at Bispbjerg & jeg pm'ede en del lige efter jeg lavede mit første indlæg. Jeg garantere ikke for række følgen eller at den er helt korrekt da den er stykket sammen på må og få ( fra 9 pm's ca. ).. det må vi tage som det kommer, grundet at jeg egentlig ikke kom ret meget videre med kortet ( dovenskab ) .. men det virkede da perfekt i en stund og i skal ikke snydes for de vise ord Here goes: 1. Opsætning af frekvenstabellen: Denne guide er skrevet til dem som har tdc kabel tv. Først skal man sørge for at få fat i den kanal nøgle hvor alle kanaler og frekvenser fra tdc oncable står i ( fås typisk hos din nærmeste tdc eller radiobutik ). Klik derefter START-KØR. Skriv regedit for at åbne registreringsdatabasen. Gå til: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS0-1 ( hvis mappen/nøglen TSO-1 ikke eksistere så skal du selv lave den ). Denne nøgle angiver Tuning Space 0 for kabel-tv, TS0-0 er for antenne. Dette er kun vigtigt når du angiver kilden i SageTV. Højreklik ude til højre og vælg ny D-word. "12"=dword:04022750 angiver her at kanal nr. 12 er på 67.25MHz (svarende til 67250000 decimalt = 4022750hex). (brug den indbyggede lommeregner i windows til at omregne disse tal) Når du har kanalfrekvenserne på plads kan vi gå videre til opsætningen af XMLTV... Jeg benytter et program kaldet XMLTVAutomate, til at opdatere EPG data. Her kan man ændre kanal navne, hvis man ikke er tilfreds med navngivningen fra TV2's tv-guide. XMLTVAutomate henter EPG-data udfra en konfigurationsfil. Denne konfiguration bliver du ledt igennem første gang XMLAutomate kører, hvis filen ikke findes i forvejen. Herunder angives, hvilke kanaler der skal hentes. XMLTVAutomate henter herefter data og laver lidt simpel sortering, hvorefter den kopierer epgdata-filen til et nærmere specificeret sted (læs: skal lige i SageTV biblioteket og hedde epgdata.xml). XMLTVAutomate kan hentes her http://myhtpc.net/pub/Tools/XMLTV-Automate Den inkluderer også version 0.5.24 af XMLTV, som bl.a. indeholder support for danske programmet (via tv.tv2.dk). Du kan læse mere om XMLTV her: http://membled.com/work/apps/xmltv Næste skridt bliver opsætning af XMLTV lineup i SageTV Her er et link til opsætningen af xmltv-plugin: http://mta.techno.org/epg/ I sage.properties skal du finde en linie, som ser således ud: code: epg/epg_import_plugin= Denne ændrer du, så den kommer til at se således ud: code: epg/epg_import_plugin=xmltv.XMLTVImportPlugin Husk at gøre alt dette uden at SageTV kører, da indstillingerne ellers bare bliver rettet tilbage. Herefter kommer du til opsætningen af SageTV, hvor du skal køre Setup Wizard'en igennem for at få din TV-tuner til at anvende XMLTV-lineup'et. Når SageTV er sat op skulle du gerne kunne se dine kanaler i kanaloversigten, men de vil ikke være i den rækkefølge du skal bruge. Derfor skal du remappe kanalerne til det nummer du angav i registreringsdatabasen. Eks. skal DR1 ligge på kanal 1, da STV kigger i frequency-override tabellen som du har oprettet. Hvis alt går vel, skulle du gerne kunne se dine kanaler nu Jeg skal så også lige nævne at al min snak her går på STV 1.4, da jeg bare har kørt 2.0 oveni. Men jeg tror at fremgangsmåden er nogenlunde den samme. Opsætningen af kanaler i 2.0 minder i hvert fald meget om den gamle. By the way: her er et link til et program der kan vise dine programdata http://sourceforge.net/projects/tvguide -------------------------------------------------------------------- Det var det hele, spørg eller ret mig/tilføj meninger forklaringer .. håber i kan finde rundt i det .. somsagt .. den har sikkert mangler ( tror der var noget med noget java? ) så riv ikke hovedet af mig skrevet om natten zzZZ hehe |
|
|||
|
|||
Jeg har lige prøvet din guide, og umiddelbart ser det rigtigt godt ud, har dog ét problem, som jeg ikke har været i stand til at finde en løsning på... og det er at når jeg forsøger at kører XMLTV_Automate får jeg følgende fejl: Can't call method "content_list" on an undefined value at /PearlApp/grab/dk/tv_grab_dk line 545
Håber der er I kan hjælpe, for jeg synes ikke google hjalp mig ret meget
|
|||
|
|||
Jeg har tillige det problem, at min program guide er et døgn bagefter - så når jeg i dag kigger i guiden, så ser jeg gårsdagens TV program.
Har andre dét problem?? |
|
|||
|
|||
Jeg har også problemet med at min program guide er et døgn bagefter. Jeg kan se at xml-filen, har de korrekte data, men så ved jeg heller ikke hvordan jeg skal spore fejlen længere.
Ideer er meget velkomne. Ligeledes hvis nogen har set et lignende Thread på de engelske sider. Jeg har forsøgt at finde noget men uden held. Last edited by jho; 09-12-2004 at 09:15 AM. |
|
|||
|
|||
Jeg fik løst mit problem med forskudt dato i programguide. Jeg opdaterede via ovenstående løsning (XMLTV-automate) og opdaterede Sage (disable og derefter enable channels).
|
|
|||
|
|||
Sad lige og læste jeres tråd igennem - virker dette stadig efter at TV2 har lavet deres layout om? Jeg har prøvet at hente en oversigt, men det lykkedes aldrig.
Jeg har prøvet at få denne fix til at virke, men uden held. http://mythtv.info/moin.cgi/JonathanMotzfeld Det skulle virke fint under den Linux baserede version af Xmltv, men jeg kan ikke få den til at spille under Windows. |
|
|||
|
|||
Jeg har ikke haft opdateret min guide i noget tid, men jeg opdaterede i går og det virkede fint. Dataene ser OK ud, dog er programtitlerne engelske ("Friends" istedet for "Venner")
|
|
|||
|
|||
Jeg kan ikke få XMLTV-automate til at virke, den generer ingen fil. Er der nogen der kan hjælpe?
|
|
|||
|
|||
Ett alternativ till XMLTV i Skandinavien är http://www.o2design.se/o2grabber/
Den skapar en fil som är kompatibel med XMLTV. Vill man köra automatiskt liknande XMLTVAutomate så finns det två möjligheter: 1. o2Loader 2. en bat-fil med "o2grabber -grab". Mvh Kenneth |
|
|||
|
|||
Nu har jeg langt om længe fået min program guide til at spille, men jeg kan ikke se nogle programmer i SAGA TV. Synes jeg har fulgt guiden slavisk! Men når jeg vælger et program er der bare sort skærm.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Er der nogen, som har fundet en løsning på dette ? |
|
|||
|
|||
Jeg havde samme problem.
Jeg fulgte jeg guiden her til opsætning af kanaler: HUSK at i skal sætte den for både kabel og Antenne samt lande kode 0 og 45 så er du sikker på at det virker http://www.prize.nl/software/freqcopy/ Derefter valgte jeg bare setup igen og indtaste mit "post nummer" etc til satellelit opsætning (Jeg bruger kabel net ikke satellit...) og kørte igennem guiden, derudover Og vupti så var der billedet på + de var i den rækkefølge jeg vil have! Hvis nogle har løst DVD playback fra harddisk på 350 kort TV-out ??? så vil jeg gerne høre om det!!! |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|